FRÅGESTUND SVAR/ JOSSE

nu tänkte jag svara på mina frågor från frågestunden på förra bloggen. jag har redan gjort en video med frågerna från josse på min youtube kanal men jag skriver alla här endå!

frågor från josse:

ciao saknade ;d fin kommentar ovanför :3 men ska försöka komma på lite frågor nu iaf.. hehe :)
1. ni har berättat och sånt, hehe men ändå kan inte ni typ lägga upp nån lång historia på hur ni började snacka och allt sånt, hur ni blev bästavänner?
2. ehm.. hm.. vad använder ni för såna, vad heter de, skönhetsprodukter? både smink & shampoo och allt sånt :3
3. jag vet att josse lärde sig att spela gitarr av sin pappa men isa hur var det med dig är du oxå sjävlärd eller har josse eller nån hjälpt dig?
4. vad tycker ni om mig? hahah såna fina frågor :3

svar:

1. jag och isa träffades genom att jag gick på besök på kunskap och skulle se om jag skulle börja, jag kom till isas klass och isa hade gått där i en vecka då. cathrine (vår lärare) bad isa att visa mig runt under dagen , vi började snacka direkt och ja.. till slut snackade vi varje dag och vår vänskap har väl bara växt! vi bestämde inte lixom när vi skulle kalla oss för bästavänner det blev bara så , och så tycker jag det ska vara! jag tycker inte man ska behöva bestämma när man ska kalla varandra bästavänner!

2. skönhetsprodukter:

sminkborttagning: Derma (är nog inte för sminkborttagning men funkar jättebra!)

Ansiktstvätt: Acnicyl

Deodorant: Rexona Girl

 

Smink: (måste bara förklara att jag har mer smink som ögonskuggor o sånt men jag tog det mest vardagliga, jag använder inte alla mascaror samtidigt jag tar olika mascaror för olika dagar! )

Mascaror: 3st Maybelline New York, 2st Max Factor, 2st L'oréal Paris, 1st Isadora
Ögonfransböjare; H&M
Eyeliner: 1st från Frida, 1st Isadora
Puder/Rouge: (jag använder detta bara vid speciella tillfällen) Rouge: Maxfactor, Puder: Claudia
Puderborste: Needs (kicks)

3. Vad jag tycker om josse:
Jag tycker att du är en riktigt cool tjej som har sin egen stil och vågar stå för vad du säger och vem du är!
Det finns inte många som du, du är ärlig och man kan alltid lita på dig till 100%. Du sjunger riktigt bra också! ;)

frågor från michelle:

1.    hur länge har du ridit?
2. kan du inte skriva om greta, lägga upp någon video kanske?
3. din favorit sak/saker med ridningen?
4. vad är specielt med isa?

svar:

1. jag började rida när jag var 5, så detta är mitt 9:e år.
2. Greta heter egentligen Great Sport. Hon är en 24 årig D-ponny som är importerad från Irland. Greta är som född för att hoppa,men nu när hon är i sina äldre dar tävlar jag för det mesta lättC. Det högsta vi har hoppat i räcke är 1.10 m. I hoppning tränar vi för Lotta Brundell. I Dressyr tänar vi för Cecilia Hedén Hasselqvist. 
Här är en video från vår första tävling, lätt D om jag inte minns fel! Felfritt och vi kom på 2a plats!
http://www.youtube.com/watch?v=MpHtvld-JMI

3. Mina favorit saker med ridningen är att jag kan sticka upp där när jag vill , hur dåligt jag är mår och bara gosa och då mår jag mycket bättre.. Jag älskar när jag lyckas nå det resultat jag vill ha! Jag älskar också att se utveckling och se vad jag kan åstadkomma.. När jag känner att detta stora djur faktiskt litar på mig så får jag en härlig känsla i kroppen!

4. Det som är speciellt med Isa är att hon inte alltid har haft det lätt, men hon är endå så stark! Hon är en underbar tjej för att ha gått igenom allt hon har gjort. Jag kan alltid lita på henne o säga vad jag tycker och hon stöttar mig till 100% i alla lägen! Jag kan vara mig själv när jag är med henne, jag tror att det är det viktigaste!


Nu har ni fått svar! Hoppas ni är nöjda ! Kommentera om det är något ni undrar!
Puss / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0